Cimri.com, Türkiye'de fiyat karşılaştırma siteleri arasında 2.000.000 kullanıcısıyla önde giden bir web sitesi. Sitenin kurucuları, aynı zamanda gittigidiyor.com'un kurucuları ve ortakları. Ekibin belkemiği 4 kişi, fakat ilginçtir ki ana ekipte hiç yazılımcı bulunmuyor. Şu andaki hedefleri en verimli fiyat karşılaştırma sitesi olmak.
Siteyi yaratırken ekip öncelikle Avrupa ve Amerika'daki e-ticaret piyasasını incelemişler. Amerika'da ilk başta e-alışveriş siteleri kurulmaya başlamış. Bu siteler arttıkça, tüketiciye siteler arasında seçim yapmayı kolaylaştıran fiyat karşılaştırma siteleri ortaya çıkmış. Türkiye bu noktaya 2007 yılında ulaşmış. İnsanların kafasının karışmaya başladığı noktada - yani doygunluğa ulaştığı noktada- piyasaya bu tip bir fiyat karşılaştırma sitesi ile çıkmaya karar vermişler. Projeyi tamamlamaları 18 ay sürmüş. İşin başından beri şu anda da olmak üzere 16 kişilik bir ekip çalışıyormuş.
Sitenin yazılımı oldukça zor bir yazılım. Her üye mağaza ile XML entegrasyonu sağlamış durumdalar. Başlangıçta 25 mağaza ile başlıyorlar. Daha sonrasında 1162 mağaza başvurusu içinden eleyerek, 141 mağaza ile çalışmaya devam ediyorlar. İlk çıktıklarında, Akakçe gibi diğer fiyat karşılaştırma siteleriyle aynı oranda fiyatlar verdiler. Fakat 3 ay içerisinde, fiyat düşürerek ilerleyiş sağladılar.
Cimri.com'un gelir modelinde kullanıcı üyelik bedeli yok. Kullanıcı, karşılıksız olarak siteye girebiliyor. Site, kullanıcı herhangi bir ürün için "Ürüne Git" butonu ile bir mağaza websitesine yönlendiğinde, cimri.com komisyon alıyor. Bunun yanısıra son 1 aydır reklam kurgusu üzerinde çalışılıyor. Fakat odaklı reklamda yoğunlaşmış durumdalar. Banner reklamları öncelikli planları arasında değil. Gittigidiyor'la banner exchange anlaşmaları var. Dolayısıyla iki proje arasındaki işbirliğini verimli bir şekilde kullanmayı amaçlıyorlar.
Sitede geliştirilmeye çalışılan bir başka faktör ise kullanıcı yorumları. Türkler yorum yazmadığı için yorum konusunda zayıflıklarını gidermek adına uzman yorumcular ile çalışmaya başlamışlar.
Sitenin gidişatı konusunda ekibin yorumu, fiyat sabitlenip, mağaza sayısı doygunluğa ulaşınca, şirketlere ellerindeki veritabanını kiralayarak veya satarak para kazanması yönünde.
Sitenin yaratıcıları, sitenin tasarlanmasıyla ilgili, proje içeriğinden gelir modeline kadar değişik tavsiyelerde bulunuyor.
Proje kapsamı: Proje fikrini oluştururken, Türk davranışını ve satınalma trendlerini takip etmek çok önemli. İş modelinde anlamlı ve takip edilmesi güç bir fark yaratılmalı.
İş Planı: Hangi tarihte açılır.?Trafik ne kadar hedefleniyor?Gelir modeli nedir? Bu tip soruların da cevabını içeren bir iş modeli ve senelere göre tahmin ve hedefler, projenin ileriki aşamalarında oldukça fayda sağlıyor. Basit de olsa, geleceğe yönelik bir iş planı olması çok önemli.
Gelir Modeli: Siteyi tasarlarken gelir modeli çok önemli. Siteyi tasarlayıp, kısa sürede satmaktansa, devamını doğru gelir modeliyle getirmek ileride fayda sağlıyor. İnancınızın ve isteğinizin az olduğu projeye girmemek önemli. İlk aşamada başarılı olan projeyi de, sonrasında yeni modeller geliştirerek, innovasyon ile başarıyı sürdürmek gerekiyor.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Altenatif olarak kullanılabilecek fiyat karşılaştırma sitesi hizmette.
YanıtlaSil